Publications

Journal Articles*

Yamada, Y., Xue, J., Li, P., Ruiz-Fernández, S., Özdoğru, A. A., Sarı, Ş., Torres, S. C., Hinojosa, J. A., Montoro, P. R., AlShebli, B., Bolatov, A. K., McGeechan, G. J., Zloteanu, M., Razpurker-Apfeld, I., Samekin, A., Tal-Or, N., Tejada, J., Freitag, R., Khatin-Zadeh, O., . . . Marmolejo-Ramos, F. (2024). Where the ‘bad’ and the ‘good’ go: A multi-lab direct replication report of Casasanto (2009, Experiment 1). Memory & Cognition. Advance online publication. https://doi.org/10.3758/s13421-024-01637-1

Moussa Rogers, M., Cuccolo, K., McKinney, C., Edlund, J. E., Grahe, J. E., Zlokovich, M. S., Bauer, L. M., El-Kour, T., Hässler, B., Jia, F., Norvilitis, J., Shane-Simpson, C., Yockey, R. A., Cramblet Alvarez, L. D., Eisner, L., Rhys Evans, T., Farahani, H., . . . Özdoğru, A. A., . . . Şimşek, M. Ö., . . . Kalibatseva, Z. (2024). Understanding family dynamics in a cross-cultural sample: A multi-national study. Psi Chi Journal of Psychological Research, 29(2), 140–149. https://doi.org/10.24839/2325-7342.JN29.2.140

Vaidis, D. C., Sleegers, W. W. A., van Leeuwen, F., DeMarree, K. G., Sætrevik, B., Ross, R. M., Schmidt, K., Protzko, J., Morvinski, C., Ghasemi, O., Roberts, A. J., Stone, J., Bran, A., Gourdon-Kanhukamwe, A., Gunsoy, C., Moussaoui, L. S., Smith, A. R., . . . Güzel, Ş., . . . Özdoğru, A. A., . . . Priolo, D. (2024). A multilab replication of the induced-compliance paradigm of cognitive dissonance. Advances in Methods and Practices in Psychological Science, 7(1), 1-26. https://doi.org/10.1177/25152459231213375

Killikelly, C., Kagialis, A., Henneman, S., Coronado, H., Demanarig, D., Farahani, H., Özdoğru, A. A., Yalçın, B., Yockey, A., Gosnell, C. L., Jia, F., Maisel, M., Stelzer, E., Wilson, D., Anderson, J., Charles, K., Cummings, J. P., Faas, C., Knapp, B., . . . , Irgens, M. S. (2023). Measurement and assessment of grief in a large international sample. Journal of Affective Disorders, 327, 306-314. https://doi.org/10.1016/j.jad.2023.01.095

AuBuchon, A. M., Elliott, E. M., Morey, C. C., Jarrold, C., Cowan, N., Adams, E. J., Attwood, M., Bayram, B., Blakstvedt, T. Y., Büttner, G., Castelain, T., Cave, S., Crepaldi, D., Fredriksen, E., Glass, B. A., Guitard, D., Hoehl, S., Hosch, A., . . . Özdoğru, A. A., . . . Voracek, M. (2022). Lexical access speed and the development of phonological recoding during immediate serial recall. Journal of Cognition and Development, 23(5), 624-643. https://doi.org/10.1080/15248372.2022.2083140

Özdoğru, A. A., Dolu, F. N., Akan, A. ve Aldemir, S. (2021). Öğretmenlerin çokkültürlü eğitime ve mülteci öğrencilere yönelik tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi40, 111-122. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.2021.181

Elliott, E. M., Morey, C. C., AuBuchon, A. M., Cowan, N., Jarrold, C., Adams, E. J., Attwood, M., Bayram, B., Beeler-Duden, S., Blakstvedt, T. Y., Büttner, G., Castelain, T., Cave, S., Crepaldi, D., Fredriksen, E., Glass, B. A., Graves, A. J., Guitard, D., . . . Özdoğru, A. A., . . . Voracek, M. (2021). Multilab direct replication of Flavell, Beach, and Chinsky (1966): Spontaneous verbal rehearsal in a memory task as a function of age. Advances in Methods and Practices in Psychological Science4(2), 1-20. https://doi.org/10.1177/25152459211018187

Jones, B. C., DeBruine, L. M., Flake, J. K., Liuzza, M. T., Antfolk, J., Arinze, N. C., Ndukaihe, I. L. G., Bloxsom, N. G., Lewis, S. C., Foroni, F., Willis, M. L., Cubillas, C. P., Vadillo, M. A., Turiegano, E., Gilead, M., Simchon, A., Saribay, S. A., . . . Akgoz, A., . . . Özdoğru, A. A., . . . Coles, N. A. (2021). To which world regions does the valence–dominance model of social perception apply? Nature Human Behavior, 5, 159–169. https://doi.org/10.1038/s41562-020-01007-2

Özdoğru, A. A., Gökalp, M. Y. ve Kuşcu, H. (2020). Devasa Çok Oyunculu Çevrimiçi Rol Yapma Oyunlarının takım çalışma ve problem çözme becerilerine etkisi. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 8(22), 114-135. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1262443

Özdoğru, A. A., & Balatekin, N. (2018). Neuromyths as a challenge and opportunity for the learning and teaching of neuroscience. Cumhuriyet International Journal of Education, 7, 483-494. https://doi.org/10.30703/cije.457302

McCarthy, R. J., Skowronski, J. J., Verschuere, B., Meijer, E. H., Jim, A., . . . Özdoğru, A. A., . . . Yıldız, E. (2018). Registered Replication Report on Srull and Wyer (1979). Advances in Methods and Practices in Psychological Science, 1, 321-336. https://doi.org/10.1177/2515245918777487

Verschuere, B., Meijer, E. H., Jim, A., Hoogesteyn, K., Orthey, R., . . . Özdoğru, A. A., . . . Yıldız, E. (2018). Registered Replication Report on Mazar, Amir, and Ariely (2008). Advances in Methods and Practices in Psychological Science, 1, 299-317. https://doi.org/10.1177/2515245918781032

Özdoğru, A. A. ve Açıkgöz, Ö. (2018). [Gelişim psikolojisi bakış açısıyla çocuk suçluluğu kitabının incelemesi, Ş. Aksel ve T. Yılmaz Irmak]. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 19, 526.

O’Donnell, M., Nelson, L. D., Ackermann, E., Aczel, B., . . . Balatekin, N., . . . Özdoğru, A. A., . . . Zrubka, M. (2018). Registered Replication Report: Dijksterhuis and van Knippenberg (1998). Perspectives on Psychological Science, 13, 268-294. https://doi.org/10.1177/1745691618755704

Özdoğru, A. A., Sağlam, B. ve Açıkgöz, Ö. (2016). [Gelişim süreci odağında ergenlik psikolojisi kitabının incelemesi, A. Çivilidağ]. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17, 427.


Conference Presentations*

Özdoğru, A. A., Sütçübaşı, B., Sağır, G. ve Ergün, A. N. (2022, Ekim 13-16). Erasmus programının gruplararası ön yargı ve 21. yüzyıl becerileri üzerindeki etkisinin olaya ilişkin potansiyeller ve özbildirim ölçümleriyle incelenmesi [Poster sunumu]. 21. Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye. https://www.dogus.edu.tr/upk2022

Özdoğru, A. A., & Sarı, Ş. (2022, July 5-8). Embodiment of abstract concepts in right- and left-handers: A replication study [Conference presentation]. 17th European Congress of Psychology, Ljubljana, Slovenia. https://www.ecp2022.eu

Özdoğru, A. A., & Osmanoğlu, Ş. (2022, July 5-8). An extended replication of death thought suppression in a Turkish sample [Conference presentation]. 17th European Congress of Psychology, Ljubljana, Slovenia. https://www.ecp2022.eu

Özdoğru, A. A., & Çetin, M. B. (2022, July 5-8). Trust in algorithms and statistical literacy in low- and high-stake contexts [Conference presentation]. 17th European Congress of Psychology, Ljubljana, Slovenia. https://www.ecp2022.eu

Özdoğru, A. A. ve Yalçın, B. (2022, Mart 18-19). Uluslararası Uzamış Yas Bozukluğu Ölçeği Türkçe formunun güvenirlik ve geçerlik çalışması [Sözlü bildiri sunumu]. 4. Uluslararası Pozitif Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye. https://ppcongress.com

Özdoğru, A. A., & Şimşek, M. Ö. (2021, July 18-23). Family functioning and mental health among Turkish university students [Conference presentation]. 32nd International Congress of Psychology, Prague, Czech Republic. https://www.icp2020.com

Özdoğru, A. A., Dolu, F. N., Akan, A., & Aldemir, S. (2021, July 18-23). Multicultural attitudes of Turkish teachers and their attitudes towards refugee students [Conference presentation]. 32nd International Congress of Psychology, Prague, Czech Republic. https://www.icp2020.com

Özdoğru, A. A., Kaya Yertutanol, F. D., Kocapehlivan, E. ve Kement, A. B. (2021, Mayıs 26). Sağlıklı bireyler ve depresyon hastalarında bedenlenmiş biliş [Poster sunumu]. 24. Ulusal Sosyal Psikiyatri Kongresi, Çevrimiçi. http://sosyalpsikiyatrikongresi.org/

Özdoğru, A. A., Bayram, B. ve Akbaba, S. (2020, Ekim 30-Kasım 1). Çocukların bellek gelişiminde sözelleştirme stratejisi: Kayıtlı bir replikasyon çalışması [Sözlü bildiri sunumu]. VI. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye. http://2020.turkcess.net/tr/anasayfa/

Özdoğru, A. A., Gökalp, M. Y. ve Kuşcu, H. (2019, Ekim 26-28). Çevrimiçi bilgisayar oyunlarının takım çalışma ve problem çözmeye etkisi [Sözlü bildiri sunumu]. 2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye. http://www.ueyak.org/

Özdoğru, A. A., Çömlekçi, K. N. ve Salihoğlu, S. (2018, Kasım). Üniversite öğrencilerinde büyüsel düşünme ve mizah duygusu arasındaki ilişki. 20. Ulusal Psikoloji Kongresinde sunulmuş bildiri, Ankara, Türkiye.

Özdoğru, A. A., Semiz, H. ve Açıkgöz, Ö. (2018, Kasım). Bilgi Evine katılımın öğrencilerin gelişimine etkisi: Bir karma yöntem çalışması. 20. Ulusal Psikoloji Kongresinde sunulmuş poster, Ankara, Türkiye.

Özdoğru, A. A., Balatekin, N., Aykutoğlu, B. ve Sarıbay, S. A. (2018, Kasım). Psikolojide replikasyon çalışmaları ve Türkiye’den katkılar. 20. Ulusal Psikoloji Kongresinde düzenlenmiş panel, Ankara, Türkiye.

Özdoğru, A. A., Tan, Ö. F. ve Abacı, E. (2018, Nisan). Bilişsel bilim alanlarında öğrenim gören üniversite öğrencilerinin insan beyni ve yapay zekâ hakkındaki bilgileri. 1. Uluslararası Evrimsel Psikoloji Kongresinde sunulmuş bildiri, İstanbul, Türkiye.

Özdoğru, A. A., Semiz, H. ve Açıkgöz, Ö. (2017, Aralık). Bilgi evine katılımın öğrencilerin gelişimine etkisi: Bir pilot çalışma. Sosyal Politikalar: Kurumlar ve Bireyler Çalıştayında sunulmuş bildiri, İstanbul, Türkiye.

Özdoğru, A. A., & Balatekin, N. (2017, October). Neuromyths: A challenge for learning and teaching neurosciences. Paper presented at the 4th International Conference on Computational and Experimental Science and Engineering, Antalya, Turkey.

Özdoğru, A. A. ve Açıkgöz, Ö. (2016, Aralık). Erken çocukluk bakımı ve eğitimi programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. Sosyal Politikalar: Kurumlar ve Bireyler Çalıştayında sunulmuş bildiri, İstanbul, Türkiye.

Açıkgöz, Ö. ve Özdoğru, A. A. (2016, Eylül). Çeviride kaybolan espri? Mizahın yorumlanmasında kültürel etkiler. 19. Ulusal Psikoloji Kongresinde sunulmuş poster, İzmir, Türkiye.


* This list of publications include only those that have more than one group member as an author. It is not a cumulative list of publications by Dr. Asil Özdoğru.

No comments:

Post a Comment